Калейдоскоп математичних цікавинок


Сінквейн на уроках математики
Для додання емоційного забарвлення нового матеріалу, а також його кращому засвоєнню застосовують метод складання сінквейнов.
У перекладі з французької слово «сінквейн» означає вірш, що складається з п'яти рядків, яка пишеться за певними правилами. Складання сінквейна вимагає від учня уміння знаходити в навчальному матеріалі найістотніші навчальні елементи, робити висновок і висловлювати все це у коротких висловлюваннях.
Написання сінквейна є формою вільного творчості, яке здійснюється за певними правилами.
Правила написання сінквейна
 На першій сходинці записується одне слово - іменник. Це і є тема сінквейна.
На другій сходинці пишуться два прикметників, які розкривають тему сінквейна.
На третьому рядку записуються три дієслова, що описують дії, які стосуються теми сінквейна.
На четвертому рядку розміщується ціла фраза, пропозицію, що складається з декількох слів, за допомогою якого учень характеризує тему в цілому, висловлює своє ставлення до теми. Такою пропозицією може бути крилатий вислів, цитата, прислів'я або складена самим учням фраза в контексті з темою.
П'ятий рядок - це слово-резюме, яке дає нову інтерпретацію теми, висловлює особисте ставлення учня до теми.
Складаючи сінквейн, учень може звертатися до тексту змісту досліджуваної теми. При цьому построкові завдання є для нього своєрідними схемами орієнтовної основи діяльності, використовуючи які він виконує конкретний фрагмент завдання по складанню сінквейна. Такий же схемою організації освітньої діяльності є для нього структура всього сінквейна. Важливо, що навчання матеріалу і його закріплення відбувається в ході виконання завдання - складання сінквейна. Складаючи сінквейн, учень реалізує свої особистісні здібності: інтелектуальні, творчі, образні і т.п. Правильно складений сінквейн має яскраво виражене емоційне забарвлення.
Таким чином, процедура складання сінквейна дозволяє гармонійно поєднувати елементи всіх трьох основних освітніх систем: інформаційної, діяльнісної та особистісно орієнтованою. Поєднання різних систем і вміння учня складати сінквейни з тієї чи іншої теми свідчить про ступінь володіння учням навчального матеріалу цієї теми, зокрема, є показником того, що учень:
- Знає зміст навчального матеріалу теми;
- Уміє виділяти найбільш характерні особливості досліджуваного явища, процесу, структури або речовини;
- Вміє застосовувати отримані знання для вирішення нового для нього завдання.
Зразки сінквейнов
Сінквейн 1
Терема Піфагора
Необхідна, логічна
Будуємо, доводимо, обчислюємо
Квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів
Прямокутний трикутник


Сінквейн 2.
Суміжні кути
Сусідні, доповняльні
Креслимо, вимірюємо, обчислюємо
Їх сума дорівнює 1800
Теорема

Сінквейн 3
Функція
Лінійна, квадратична
Креслимо, знаходимо, записуємо
Функція – найважливіше поняття не лише в математиці
Залежність
Сінквейн 4
Коло
Замкнене, ідеальне
Будуємо, вивчаємо, визначаємо
Кожна точка його рівновіддалена від даної
Геометрична фігура

Як працювати з сінквейнамі
Ми пропонуємо наступні способи роботи учнів з сінквейнамі:
• Складання нового сінквейна.
• Складання короткої розповіді по готовому сінквейну з використанням слів і фраз, що входять до складу сінквейна.
• Корекція і вдосконалення готового сінквейна.

• Аналіз неповного сінквейна без вказівки теми сінквейна і визначення назви теми цього сінквейна. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий